Konvencionalne kutije hi-fi zvučnika su dizajnirane da sadrže i potiskivanje i povišenje nekih zona radi atraktivnijeg dobivenog zvuka, i nisu dobar odabir za snimanje zvuka i audio postprodukciju. S druge strane, studijski monitori su dizajnirani za proizvodnju detaljnog, realanog zvuka, uravnoteženog u cijelom frekvencijskom spektru. Upozorenje! Studijski monitori se prodaju zasebno i kao par.
Rješenje ove dileme može bitno pojednostaviti sljedeći izbor. Pasivni zvučnici se mogu lako prepoznati prem stezaljkama za kabel na zadnjoj strani. Slože za napajanje kablova pojačala. Za razliku od aktivnih nemaju ugrađeno pojačalo. Poseban slučaj su modeli označavani kao bi-amping ili tri-amping. Dvaki driver zvučnika je napajani pomoću samostalnog pojačala. Pogodnost pasivnog monitora je viši modulutet priključivanja.
Iako se općenito lakše kombinira s drugim uređajima, standardom većine studija su sada aktivni monitori s ugrađenim pojačalom. Povezuju se izravno na zvučnu karticu ili mikser. O pojačanju svakog zvučnika se brine jedan zajednički ili više odvojenih pojačala različite kvalitete.
Pri odabiru se isplati usmjeriti pozornost na sam tip konstrukcije repro kutije. Na modelima sa zatvorenim ormarom ima važnu ulogu i zrak, koji je unutra i koji se pod utjecajem membrana pokreće. Zrak je, međutim, sklon pružati veći otpor, osobito pri širenju bas frekvencije, koje potom zvuče kao previše ravne. Stručni studiji daju prednost zvučnicima sa basrefleks otvorom koji se obično nalazi na prednjoj ili stražnjoj strani konstrukcije kutije.
Nearfield vs. farfield monitori i postavljanje monitora u prostoru
Na konačnu percepciju zvuka monitora utječu ne samo parametri zvučnika, ali posebice i parametri sobe. Zvuk odskakuje od zidova i svakog komada namještaja, koji je u sobi. Idealno je da postavite monitor tako da je slušatelj smješten u polovini radijusa od jeke bez izravne refleksije od zidova. Što je soba je manja, to je manji radijus odjeka u njoj.
Zvučnik bi trebao biti smješten tako da je njegov zvuk usmjeren izravno u slušateljevo uho i trebao bi biti bez prepreka na tom putu. Preporuča se staviti zvučnike na stalci ili ih objesiti na zid. Idealne uvjete ćete postići ravnomjernim okretanjem dva zvučnika ka licu slušatelja, tako da su stražnji rubovi zvučnika okrenuti iznutra približno pod kutom od 60 stupnjeva. Monitore razmještajte tako da se slušanje odvija u radijusu od izravnog odjeka, ili oko 1,2 metara od glave slušatelja i da zvučnici s glavom slušatelja tvore istostranični trokut. Monitori koje koristimo na ovaj način se nazivaju near field monitori, odnosno zvučnici za blisko slušanje.
Izbor veličine zvučnika mora biti prilagođen veličini prostorije. Preveliki zvučnici u maloj sobi će izazvati više problema nego koristi. Prejak zvuk će se nekontrolirano reflektirati od zidova i predmeta u sobi, što će izazvatinjegovo veliko iskrivljenje. Osnovna orijentaciju vam može dati naša preporuka: