cookies
Naši „kolačići” će za tebe biti ukusni
Kolačići na web stranici Muziker koriste se kako bi tvoj posjet uvijek bio ugodno iskustvo. Pristani na korištenje svih kolačića klikom na gumb "Suglasan sam" ili odaberi samo one koji ti se sviđaju u postavkama. Više informacija.
Suglasan sam
Odbij

Kako odabrati bicikl

Aktualizirano 16.02.2024
Čítanje na 10 min.
Juraj Haruštiak
Počinje biciklistička sezona, a ti još nemaš svoj bicikl? Savjetovati ćemo te kako odabrati bicikl prema visini ili vrsti terena, kako odabrati pravi bicikl za dijete, muškarca, ženu. Tražiš li moderan gradski bicikl, tuniran cestovni ili brdski bicikl po razumnoj cijeni? Znaš li zašto biciklisti vole bicikle s jednom brzinom i na što treba paziti kada kupuju električni bicikl? Nastavi čitati.
Kako odabrati bicikl

Ženski ili muški bicikl

Pri odabiru bicikla za odraslu osobu naići ćemo na razlike u konstrukciji modela dizajniranih za žene i muškarce. Karakteristična karakteristika ženskih bicikala je kraći i spušteni okvir, mekše opruge u vilicama, kraće i šire sedlo s mekšim središtem. Razlog je drugačiji razmak išijasnih kostiju nego u muškaraca. Ženski se modeli često razlikuju i po upravljaču, dame poput zakrivljenih upravljača i kočnica postavljenih tako da ih mogu kontrolirati kraćim prstima i slabijom snagom.
Mlada djevojka u biciklističkoj odjeći s biciklističkom kacigom vozi cestovni bicikl velikom brzinom po asfaltiranoj cesti.

Dječji bicikl

Ako kupujemo bicikl djetetu, biramo prema dobi, tjelesnoj visini, visini nogu i sposobnostima djeteta.
Najtočniji kriterij za odabir prave veličine bicikla je visina nogu djeteta. Ostali su kriteriji samo indikativni. U tablici ćeš naći preporučeni promjer kotača u inčima, prema kojem je potrebno orijentirati se pri odabiru dječjeg bicikla. Veličina okvira dječjih bicikala obično se prilagođava veličini kotača, pa nije toliko važna pri odabiru koliko promjer kotača.
Djevojčica sa sretnim izrazom lica dobi od 4 godine s ružičastom biciklističkom kacigom, ružičastim sunčanim naočalama u ružičastoj odjeći vozi dječji bicikl po nogostupu.
TIP: Najlakši način za mjerenje visine nogu je postavljanje djeteta bez cipela i hlača uza zid, između koljena je potrebno umetnuti srednje debeli knjigu i pomicati je oprezno prema gornjem kraju nogu. Izmjeri udaljenost između poda i vrha knjige da bi dobio visinu nogu djeteta.
Dob djeteta (godine) Visina djeteta (cm) Visina nogu (cm) Preporučena veličina kotača (u inčima)
1 - 2 85 - 103 cm 33 - 43 cm samo balans bicikl
3 – 4 104 – 110 cm 44 – 47 cm 12“ – 14“
4 – 5 110 – 115 cm 48 - 51 cm 12“ – 16“
5 – 6 116 - 121 cm 52 - 54 cm 14“ – 18“
6 – 7 122 - 127 cm 55 - 57 cm 16“ – 18“
7 – 8 128 - 133 cm 58 - 61 cm 18“ – 20“
8 – 9 134 – 139 cm 62 - 65 cm 18“ – 20“
9 – 10 140 - 147 cm 66 – 68 cm 20“ – 24“
10 – 11 146 - 151 cm 69 - 71 cm 24“
11 – 13 152 – 163 cm 72 – 77 cm 24“ – 26“
13 + 164 + cm 78 + cm 26“

Sigurnost i udobnost

Bitno je znati objektivno procijeniti sposobnosti djeteta. Prelazak s balans bicikla na pedale dječji bicikl, i sa manjeg bicikla na veći je za svako dijete pravi izazov.
Za dijete koje je već savladalo samostalno kočenje na izbacivaču ili prethodnom biciklu, prilagodimo sjedalo 2 do 4 cm više od visine njegovih nogu. Djetetu koje još nema tu sposobnost prilagodimo sjedalo istovremeno s visinom njegovih nogu. Osim toga, potpuni moraju do zemlje doseći ne samo prstima, već cijelim stopalima. Kada traže ravnotežu, bit će im lakše zaustaviti se i izbjeći pad.
U opremi malog biciklista sigurno ne smije nedostajati kaciga za bicikl a za prve vožnje preporučamo i pogodne štitnike za bicikliste. Kaciga mora biti ispravne veličine i uvijek se moramo uvjeriti da ju dijete ima na glavi ispravno i da se na glavi ne miče.
Prvi pedal bicikl trebao bi biti opremljen pedalnom kočnicom. Dijete bi se trebalo početi navikavati na ručnu kočnicu tek kad može sigurno upravljati ravnotežom i koordinacijom vida s pokretom ruke tijekom vožnje. To je zato što jako kočenje može prouzročiti neugodan pad.

BMX bicikl

Starija djeca, juniori i tinejdžeri vole BMX bicikl. Međutim, popularnost BMX bicikla nije strogo ograničena dobi, trik vožnja ima svoje obožavatelje u gotovo bilo kojoj dobi. Ovi posebni bicikli dizajnirani su za ulični slobodni stil, biciklističke staze, trikove u parkovima ili trikove na rampama i glinenim skakaonicama (dirtovima). Imaju posebnu geometriju, ojačane naplatke, samo jedan stupanj mijenjanja brzina i samo stražnju kočnicu. Elegantno okretanje volana ne bi bilo moguće s prednjom kočnicom.
BMX bicikli mogu napraviti nevjerojatne trikove. Moraju biti lagani i podnijeti ogroman teret.

Najvažniji parametri izbliza

Veličina okvira

Veličina okvira važan je parametar bicikla. Ispravna veličina određuje se visinom tijela ili udaljenošću od stopala do prepona (ova je opcija točnija). Općenita je preporuka da udaljenost gornje cijevi od međunožja treba biti ako biciklist stoji uzdignuto preko okvira bicikla. Veličina okvira obično se navodi u inčima, cm ili oznakama standardizirane veličine (slično kao odjeća). Optimalne dimenzije variraju ovisno o vrsti bicikla i stilu vožnje vozača.

Veličina okvira prema visini.

Visina (cm) Veličina okvira
Cestovni bicikl (cm)
Veličina okvira
Cross bicikl (inči)
Veličina okvira
Brdski bicikl (inči)
150 cm – 155 cm 49 cm 15“ S 13“ – 15“ XS
155 cm – 160 cm 52 cm 16“ 15“ S
160 cm – 165 cm 52 cm 17“ S/M 15“ – 17“
166 cm – 170 cm 52 cm - 54 cm 17“ – 18“ M 17“ – 18“ M
171 cm - 175 cm 54 cm - 56 cm 18“ – 19“ 17“ – 18“
176 cm - 180 cm 56 cm 19“ – 20“ M/L 18“ – 19“ L
181 cm - 185 cm 56 cm - 58 cm 20“ – 21“ L 19“ – 20“
185 cm – 190 cm 58 cm - 60 cm 21“ – 22“ 20“ – 21“ XL
190 cm – 195 cm 60 cm - 62 cm 22“ – 23“ XL 21“ – 23“
195 cm + 62 cm - 64 cm 24“ 24“ XXL

Veličina okvira prema dužini nogu

Dužina noge (cm) ZA SPORT ZA REKREACIJU
Veličina okvira (cm) Veličina okvira (inči) Veličina okvira (cm) Veličina okvira (inči)
72 40 15,7 42 16,5
75 42 16,5 44 17,3
79 44 17,3 46 18,1
82 46 18,1 48 18,9
87 48 18,9 50 19,7
89 50 19,7 52 20,5
92 52 20,5 54 21,3
96 54 21,3 56 22

Materijal okvira

Materijal ima glavni utjecaj na dva najvažnija svojstva okvira bicikla: čvrstoća i težina. Idealan okvir trebao bi imati veliku čvrstoću i malu težinu, ali fizička svojstva su neumoljiva, a kako se čvrstoća povećava, tako se povećava i težina materijala. Stoga proizvođači traže pravu leguru, oblik i kut.
Najkorišteniji materijal je aluminij. Laganiji je od čelika, ali za postizanje tražene tvrdoće mora aluminijska cijev imati veći promjer. Aluminijski okvir je po dostupnoj cijeni za razliku od čeličnog, ali kod dužeg opterećenja dolazi do potrošnje materijala, a može se i slomiti.
Čelik je puno čvršći materijal od aluminija. Hendikep je često veća težina i skuplja proizvodnja. Ako se ne tretira ispravno, nakon nekog vremena počinje hrđaviti, ali i ovakav okvir se može popraviti zavaribanjem. Danas se koristi uglavnom za okvire BMX bicikla ili touring bicikla.

Karbonski okvir ističe se omjerom čvrstoće i težine, odlično apsorbira vibracije. Cijena bicikla s karbonskim okvirom je nešto viša. Ovaj materijal omogućuje kreativniji dizajn okvira. Jedan od hendikepa je da prilikom jakih udaraca često pukne i mora se zamijeniti. Na sreraću već postoje firme koje se bave popravkom karbonskih okvira.
Samostalan karbonski okvir bicikla na bijeloj pozadini.
Titan je profesionalni materijal kojeg karakterizira velika čvrstoća i mala težina. Okviri izrađeni od ovog materijala obično su skuplji, ali ulaganje u kvalitetu uvijek se isplati.

Veličina kotača

Veći kotač znači bolju stabilnost, učinkovitije prianjanje i bolje prianjanje na površini. Međutim, kod većeg kotača mora se uzeti u obzir i veća težina. Porez na veličinu stoga je veći trošak energije i teže upravljanje biciklom pri većim brzinama i pri manevriranju u zavojima.

Promjer kotača treking, cross ili cestovnih bicikala je obično isti: 28“ – 29“.

Kod gradskih bicikala se susrećemo s dimenzijama 24“ – 29“.

Velik variabilitet imaju i brdski bicikli: 26“ – 29“ i bmx bicikli: 12“ – 29“.

Kočnice

Čeljust (obod) kočnice rade tako da se kočione pločice o obruč kotača. Ovo je načelo relativno pouzdano, ali za vlažnog vremena njegova se učinkovitost smanjuje. Prednost u odnosu na disk kočnice je niža težina i cijena. Nedostatak je što se obruč kotača s vremenom istroši pri trljanju.
Detaljan prikaz kočnica pričvršćenih na obod kotača bicikla.
Mehanička disk kočnica prilikom kočenja pritisne kočioni disk uz kočionu pločicu, time nastaje trljanje. Ovakve kočnice su vrlo učinkovite u bilo kakvom terenu i vremenu, ali skuplje su i zahtjevnije za održavanje od čeljust kočnica.

Posebna kategorija su hidraulične disk kočnice, koje se montiraju samo u planinske bicikle. Snaga iz kočione pločice se na disk ne prenosi pomoću čelične lamele kao kod mehaničke disk kočnice, nego pomoću hidrauličke tekučine. Hidraulička disk kočnica zato može zaustaviti bicikl s uloženom najmanjom energijom. Ova tehnologija se često koristi kod automobila i mototrkača.
Detaljan prikaz mehaničke disk kočnice za bicikl i dijela kotača za bicikl.

Mjenjači

Kada voziš brzo po ravnoj površini, lanac mora biti na prednjem velikom kotaču, a straga na malom kotaču. Kada se penješ uzbrdo, lanac će biti na najmanjem mogućem kotaču sprijeda, a na najvećem mogućem straga. Više kotača pruža više mogućnosti, ali na brzinu ili napor prilikom penjanja utječe broj zubaca na zupčanicima. Cross i brdske bicikle obično imaju 21, 24 i 27, cestovni bicikli obično imaju 18, 20, 27 i 30 stupnjeva mijenjanja brzine.
Detaljan prikaz zupčanika bicikla sa zupčanicima.

Gradski bicikl

Nazivaju ga još i urbanskim biciklom i uglavnom služi kao svakodnevno prikladno prijevozno sredstvo na gradskim nogostupima i cestama. Njegova popularnost brzo raste s razvojem biciklizma u gradovima. Raspon oblika prilagođen je očekivanim funkcijama, a pojedini se modeli također razlikuju u svojoj opremi. Dok na jeftinijim modelima možemo pronaći stražnji nosač i bokobrane, skuplji se modeli moraju zadovoljiti samo osnovnom opremom, što se, međutim, nadoknađuje manjom težinom, boljim građevinskim materijalima i dijelovima. Gradski bicikl ima manji broj brzina i njegova konstrukcija nije izgrađena za duge biciklističke trase ili zahtjevne terene. Međutim, idealan je suputnik za redovno putovanje na posao, u kupovinu ili zabavu ili za kratko obiteljsko putovanje uređenim biciklističkim stazama.
Gradski bicikl Basso s tirkiznim okvirom, zupčanim kočnicama i blatobranima.
Idealan pratilac za put na posao i svakodnevno kretanje gradom. Cijena na veću udobnost obično je veća težina.
  • + visoki komfort
  • + pogodan za zređene ceste i trotoare
  • + praktičan
  • + nosač za laganu prtljagu
  • - manja univerzalnost
  • - manja brzina
  • - nije pogodan za teren
  • - velika težina

Cross bicikl

Također se koristi naziv treking bicikl ili cross bike. Hibrid je između cestovnog i brdskog bicikla. Cross bicikl nije pogodan samo za asfaltne ceste, već i za suhe šumske staze ili asfaltirane makadamske ceste. Idealan je bicikl za svakog ljubitelja biciklizma, ali može se koristiti i kao prijevozno sredstvo za redovito kretanje gradom. Njegov je najveći moto univerzalnost. Kao i većina gradskih bicikala, u potpunosti je naoružan bokobranima, nosačima za prtljagu, svjetlima, reflektorima ili zvonima. Za razliku od brdskog bicikla, ima uže gume s polu-glatkim gaznim slojem. Konstrukcija okvira je slična, ali omogućuje malo ugodnije sjedenje.
Cross bicikl 4Ever s tamnim aluminijskim okvirom, opružnom prednjom vilicom, samostojećim hidrauličkim disk kočnicama.
Cross bicikl je dizajniran za kretanje gradom, ali i biciklističke staze. Lako se može nositi s lakšim terenom, suhim šumskim stazama i asfaltiranim makadamskim cestama.
Zahvaljujući optimalnom omjeru i rasponu stupnjeva mjenjača brzina, penjanje po brdovitom terenu je moguće s manjom dozom napora, a omogućuje i relativno brzu vožnju po ravnom terenu. Modeli s opružnom vilicom učinkovito prigušuju udarce na raznim neravnim terenima, neravnine, rupe i oštre rubove rubnjaka, pa je vožnja puno ugodnija.
  • + visoko komfor
  • + pogodan za uređene ceste i trotoare
  • + pogodan za lagani teren
  • - velika univerzalnost
  • - mala brzina
  • - velika težina

Gravel / Ciklokros bicikl

Gravel bicikl savršen je za vožnju po poljskim cestama i neasfaltiranim šljunčanim površinama. Kočenje osiguravaju disk kočnice, a okvir je dizajniran tako da na njega mogu biti pričvršćeni i prtljaga i bokobrani.
Gravel bicikl Wilier Jena s okvirom od tamnog karbona, hidrauličnom disk kočnicom i sportskim upravljačem s trkačem koji se kreće po šumskoj cesti.
Ciklokros bicikl ili CX bicikl temelji se na konceptu trkaćeg cestovnog bicikla, ali različita geometrija okvira, produžena vilica i šire gume s finim uzorkom omogućuju mu da se kreće i laganim terenom pored asfaltiranih cesta. Kraći okvir omogućuje ugodniji položaj sjedenja. Disk kočnice i savijeni sportski upravljači (ovnovi) tipični su za ciklokros bicikle. Iako cestovni bicikl ne pretječe na asfaltu, to je i dalje jedna od najbržih stvari koju ćete pronaći među biciklima, a s lakoćom se može nositi i s nekvalitetnijim asfaltom, šumskim stazama, blatom ili šljunčanim površinama. Ciklokros bicikl idealno je pogodan za sportske i trkaće vožnje, kao i za avanturističke ekspedicije stazama i seoskim cestama izvan glavnih cesta. Za razliku od Šljunka, ciklokros bicikl omogućuje puno bržu vožnju.
  • + mala težina
  • + velika brzina
  • + pogodan za uređene ceste i trotoare
  • - pogodan za lagani teren
  • - veći komfor
  • - velika univerzalnost

Brdski bicikl

Zahvaljujući izuzetno stabilnoj konstrukciji, ekstremnom ovjesu i širokom kućištu, ovaj terenski bicikl može prevladati bilo koju prepreku. MTB bicikl namijenjen je ljubiteljima cross country vožnje na lakšem terenu i ljubiteljima gravitacijskih disciplina na beskompromisnom terenu s raznim stijenama, oštrim zavojima i strmim padinama. Unatoč imenu, ne pripada samo šumi. Brdski bicikl pravi je prijatelj neudobnih terena, ali također se dobro osjeća u urbanoj džungli, zahvaljući suspenzijama, dobro će se snaći na svakom nogostupu. Robusni plaštevi omogućuju gumi da postigne snažno prianjanje na gotovo svakom terenu, ali na održavanoj ravnoj cesti ne mogu razviti prebrzu brzinu zbog velikog otpora kotrljanja.
Potpuno opružni brdski bicikl Mondraker F-Podium s okvirom od tamnog karbona, hidrauličnom disk kočnicom.
Prilikom odabira, odlučite želite li model sa samo prednjom suspenzijom (hardtail brdski bicikli) ili model sa potpunom suspenzijom (FSX ili Full suspension).

Hardtail brdski bicikli

Nude univerzalno korištenje na terenu i za povremene vožnje cestom. Održavanje im je relativno jednostavno, lako upravljanje, pa čak i uspon uzbrdo na hardtail biciklu nije toliko naporan.

Brdski bicikli sa potpunom suspenzijom

Modeli s potpunom suspenzijom su potpuno drugi nivo. Međusobno se razlikuju uglavnom po potezu suspenzije, što ima velik utjecaj na težinu terena. Iako su teži od modela Hardtail, na strmim terenima upravo ovaj nedostatak postaje velika prednost. Veća težina vozaču osigurava veću stabilnost. Međutim, treba uzeti u obzir da će grublje tretiranje na teškim terenima uzeti svoj danak u vidu češćeg servisiranja zatiča, amortizera i ostalih dijelova koji su pod pritiskom.
Bicikl sa potpunom suspenzijom ima kod strmijedg spuštanja veću stabilnost od hardtail bicikla.
Za rekreacijske i manje zahtjevne vožnje je dovoljan s potpunom suspenzijom XC model s nižim potezom suspenzije 100 mm – 140 mm. Prednost je da ovi modeli često omogućuju isključiti ili ogranišiti učinkovitost suspenzije. Dobar kompromis između svakodnevnog i ekstremno teškog terena može biti model tipa All-Mountain ili Trail. Optimalna težina omogućuje ne samo kretanje po teškom terenu, nego i vožnju u normalnim uvjetima. Ako svoje sposobnosti želiš testirati na puno težem terenu, koncentriraj se na ekstremnije modele tipa Enduro s potezom suspenzije 160 mm. Imaju tipične plašteve s jačim dezenom i podnose veći napor. Centar gravitacije sjedalice je na zadnjem kotaču, što znači da ćeš se prilikom penjanja u brdo više umoriti.
  • + udobna suspenzija
  • + pogodan za zahtjevni teren
  • + veća težina
  • - mala brzina

Singlespeed / Fixie bicikl

Njihov šarm leži u jednostavnosti. Imaju samo jednu brzinu, pa ako smatrate da je prebacivanje brzina nepotrebno, na pravom ste mjestu. Prednost ovako praktičnog bicikla za svakodnevno kretanje gradom je vrlo povoljna cijena i jednostavno održavanje. Međutim, kad se penjete uzbrdo, morate stvarno nagaziti na pedale.

Singlespeed je jednostavan bicikl s mehanizmom za prazan hod bez zupčanika. Popularan je kod kurira na biciklu.
Crveni sportski aerodinamički fixie bicikl marke Cinelli s jedinom brzinom, sportskim sedlom i savinutim sportskim volanom.
Fixie je bicikl s fiksnom brzinom, ali bez praznog hoda. Čak i ako prestanete okretati pedale, kotač će se i dalje vrtjeti iz inercije. U prošlosti su se koristili uglavnom za biciklističke staze, a danas postaju popularna alternativa gradskim biciklima.
  • + jednostavno upravljanje
  • + niska cijena
  • + komfor
  • + pogodan za uređene ceste i trotoare
  • - mala brzina
  • - nije pogodan za penjanje uzbrdo
  • - nije pogodan za teren

Sklopiv bicikl

Izvrsno prijevozno sredstvo za svakodnevno putovanje do grada. Jednom sklopljeni, sklopivi bicikli pretvaraju se u kompaktnu prtljagu, koju je lako prevesti u prtljažniku automobila, ali i autobusom, vlakom ili javnim prijevozom. Idealan pratilac za kombinirani preseljenje s prigradskog mjesta ili sela na posao ili u školu u veći grad. Pojedinačni se modeli međusobno razlikuju po težini, trajnosti, ali i po tome koliko se brzo i lako mogu sastaviti i koliko su kompaktne njihove dimenzije prilikom sastavljanja.
Crni sklopivi gradski bicikl Tern Verge P10 u rasklopljenom stanju.
  • + mala težina
  • + kompaktne dimenzija
  • + pogodan za uređene ceste i trotoare
  • - mala brzina
  • - nepogodan za penjanje uzbrdo
  • - nepogodan za teren

Touring bicikl

Ovi turistički bicikli ističu se nevjerojatnom svestranošću upotrebe. Dizajnirani su za nošenje više prtljage. U prošlosti su tipični materijali okvira za bicikle bili čvrsti i teški čelik, ali pojava novih tehnologija i metoda obrade također je preselila ovu kategoriju na tehnološko nebo. Danas su okviri izrađeni od izdržljivih i istodobno puno lakših materijala, poput aluminija, titana ili ugljika. Turistički bicikl najbolje će pokazati svoje snage na višednevnoj biciklističkoj turi. Brzo se navikne na stabilnost i performanse. Blatobrani, nosači prtljage i bokobrani jamstvo su udobnosti vožnje.
Samostalan stajaći touring bicikl s čvrstim zelenim okvirom, sportskim volanom, blatobranima i nosačima za prtljagu na zadnjem i prednjem kotaču.
Touring bicikl je stabilne konstrukcije i omogućuje udoban prijevoz prtljage tijekom višednevne biciklističke ture.
  • + veća udobnost
  • + velika univerzalnost
  • + velika otpornost

Električni bicikl

Trend velike polarnosti električnih bicikala pokazuje kamo će biciklizam vjerojatno ići u bliskoj budućnosti. Ciljna skupina ljubitelja električnih bicikala već je prilično široka i neprestano raste. Zahvaljujući električnom biciklu, za manje vremena možš proći veće udaljenosti i pomoći će ti u performansama čak i u situacijama kada vlastite snage više neće biti dovoljne. Na biciklističkom putovanju više nećeš imati neugodan osjećaj da ćeš zauvijek zadržavati grupu i napokon ćeš uživati ​​u vožnji. Velika većina ljudi koji se odluče za električni bicikl kod kuće imaju i tradicionalni bicikl, bicikle mijenjaju u skladu sa situacijom.
E-bicikli mogu razviti brzinu od oko 25 km/h, a za vožnju nije potrebna vozačka dozvola. Ako ste već tražili određenu vrstu, usredotočite se uglavnom na snagu i domet motora. Maksimalna snaga motora ograničena je na 250 W, a težina električnog bicikla ne smije prelaziti 40 kg. Dizajn rješenje pojedinih modela je različito. Naići ćete na klasične biciklističke konstrukcije nadopunjene električnim setom, ali i s biciklima s posebnim okvirom prilagođenim za držanje elektromotora. Nepreporučuje se pretvoriti obični bicikl u električni, jer bi ga pričvršćivanje na okvir moglo oštetiti.
Standardno rješenje za pristupačne modele je motor integriran u stražnju dijelu. Upravljačka jedinica koordinira sve dijelove pogona, a upravljačka ploča nalazi se na upravljaču.
Važan dio pogona je baterija. Danas se u e-bicikle najčešće ugrađuju sljedeće vrste baterija:
NiMH (Nikal-metal hibridna baterija) Li-Ion (litij-ionska baterija) Li-Pol (litij-polimerna baterija) LiFePO4 (litij-željezo-fosfat baterija)
+ vijek trajanja do 500 ciklusa punjenja + vijek trajanja do 1 000 ciklusa punjenja + izvrstan omjer cijene i performansi + pogodna cijena
+ može se repasirati + veći kapacitet - zahtijeva poseban punjač + dobra toplinska stabilnost
+ mala težina - brzo punjenje smanjuje vijek trajanja
- pod utjecajem visoke temperature se brzo potroši

Veličina okvira prema dužini nogu

Dužina noge (cm) ZA SPORT ZA REKREACIJU
Veličina okvira (cm) Veličina okvira (inči) Veličina okvira (cm) Veličina okvira (inči)
72 40 15,7 42 16,5
75 42 16,5 44 17,3
79 44 17,3 46 18,1
82 46 18,1 48 18,9
87 48 18,9 50 19,7
89 50 19,7 52 20,5
92 52 20,5 54 21,3
96 54 21,3 56 22

Brdski električni bicikl

Na prvi pogled jasno je da ćeš ovaj stroj koristiti na neravnom terenu šume ili na strmom spustu. U potpunosti ćeš uživati ​​u širokim gumama s prepoznatljivim uzorkom i pravilnim ovjesom u agresivnoj vožnji. Motor se uključuje samo dok pedalira i intenzitet snage se može podesiti. Moć i trud koji su rezultirali ulaganjem pedala usko su povezani, a zahvaljujući podršci elektromotora imat ćeš više vremena za sam spust. Vožnja e-biciklom nema toliko stresan učinak na zglobove i pomaže bolje iskoristiti gornji dio tijela.
Planinski električni bicikl Mondraker Chaser s tamnim aluminijskim okvirom, motorom Bosch i baterijom Powertube.
Brdski e-bicikl obećava više zabave i vremena za pravu avanturu u svladavanju izazovnih prepreka na terenu. Čak se i najstrmijim brdom može iznenada popeti brzinom od oko 24 km/h.

Gravel / cestovni električni bicikl

Ovaj bicikl "zavarava tijelom". Izvana izgleda kao hibrid između cestovnog bicikla i cross bicikla. Ima tipične glatke kućište kotača visoke sportske postavke, sportske upravljače i sportsku geometriju okvira. Na prvi pogled malo ljudi primijeti da je ovo punopravni električni kamion. Motor i baterija diskretno su skriveni u okviru. Popularnost nove kategorije bicikla, dodatno obogaćene svim prednostima motornog pogona, raste raketnim tempom. Tražen je zbog svoje svestranosti.
Gravel električni bicikl Wilier Cento sa sivim ultra laganim karbonskim okvirom, sportskim volanom, disk kočnicom.
To je brzi bicikl pogodan ne samo za asfalt, već i za razne šumske ili poljske staze, neasfaltirane makadamske ceste ili brdovit teren. Jednostavno idealan suputnik za biciklizam. O kočenju se brinu isključivo disk kočnice, a za razliku od cestovnih bicikala, graveli obećavaju veću udobnost i zahvaljujući širim gumama i posebno modificiranoj geometriji okvira.

Gradski / Treking električni bicikl

Vožnja biciklom ili redovno putovanje na posao ili aktivnosti unutar grada odjednom će dobiti sasvim novu dimenziju. E-biciklom ćete otkriti mjesta i krajeve koji su se uvijek činili nedostupnima zbog nedostatka vremena ili prevelike udaljenosti. Naravno, oprema ove kategorije je kvalitetna rasvjeta, tako da vas dolazak navečer prilikom lutanja po prirodi ili gradu neće iznenaditi, a kući ćete se uvijek vratiti sigurno i udobno.
Gradski električni bicikl Electra Townie Path Go s aluminijskim smeđim okvirom, disk kočnicama, nosačem za prtljagu  na zadnjem kotaču i prednjim svjetlom.
Cjelokupna konstrukcija bicikla prilagođena je postizanju maksimalne moguće udobnosti, bilo da se radi o geometriji okvira, sedla, bokobrana, nosača prtljage ili korištenju disk kočnica. Gradski bicikli također mogu privući svojom ležernom elegancijom i decentnim vintage elementima.

Bicikli